Back home met een hindernis - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van deWildjesontour - WaarBenJij.nu Back home met een hindernis - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van deWildjesontour - WaarBenJij.nu

Back home met een hindernis

09 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

We zijn al vroeg op het vliegveld (5.30 uur) omdat wij niet weten hoe alles verloopt met het afgeven van de koffers en de security nemen we het zekere voor het onzekere. Alles gaat sneller dan verwacht en om 6.15 zitten we aan de koffie. Om 8.25 uur zou ons vliegtuig vertrekken naar Dallas. 10 minuten voor het boarden zien we de vertrektijd verspringen naar 9.00 uur met als aankomsttijd in Dallas 14.15 uur, gezien wij een aansluitende vlucht hebben om 14.45 uur gaat dit toch erg krap worden. Dan maar naar de desk van American Airlines. Roy staat al zeker 20 minuten bij de desk en ik ga maar even vragen wat er gaat gebeuren. Het blijkt dat het vliegtuig helemaal niet meer gaat vertrekken naar Dallas wegens een mechanisch mankement....ok en nu? De vlucht zal in zijn geheel worden omgeboekt....we vertrekken nu pas om 18.05 en dan eerst naar Londen, daar overstappen en dan door naar Amsterdam. Het is een lange zit op het vliegveld maar goed, we lopen wat heen en weer en we krijgen gratis drinken en eten. Onze vrienden die ook deze dag vertrekken komen ons nog even gezelschap houden, zij vertrekken met een andere maatschappij, wat de kinderen wel jammer vinden die hadden graag bij elkaar in het vliegtuig gezeten. Ook deze vlucht van ons heeft weer vertraging, dit keer werken de computers niet om te kunnen boarden en moeten we van gate 159 terug naar gate 48...Ik kan zeggen dat dit aardig doorlopen is. Maar goed we hebben het gered. We vertrekken uiteindelijk rond 19.30 uur. De kinderen zijn inmiddels versleten en wij ook eerlijk gezegd. Maar goed de film keuze is reuze in het vliegtuig en ze vermaken zich wel en gelukkig vallen ze ook in slaap.

De overstap in Londen gaat voorspoedig en zijn we gelukkig snel in Amsterdam. Dan is het wachten op de backpacks en een koffer. Twee van de drie kwamen er op de band voorbij. Backpack nummer twee die kwam maar niet. Weer naar een desk, waar de backpack kon zijn....Wachten duurt dan erg lang, zeker als je maar een ding wil...Naar huis. Wat blijkt, de backpack staat nog in Londen. Deze is de volgende dag netjes thuisbezorgd.

Al met al hebben wij een heerlijke vakantie gehad. Wat een mooi land is Amerika en de mensen zijn heel vriendelijk. Wij gaan zeker nog een keer terug richting Utah. De kinderen vonden het ook een hele ervaring en zijn al bezig met hun ideeën voor een volgende reis :-)