San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van deWildjesontour - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van deWildjesontour - WaarBenJij.nu

San Francisco

04 Augustus 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan....om 6.00 uur. We moeten om 7.10 uur op de boot zitten om naar San Francisco te gaan. Een prachtige vaart van ongeveer 20 minuten. Tijdens het varen zien we de Golden Gate Bridge liggen in wat wolken. Ook komt er een groep pellikanen overgevlogen. Eenmaal aangekomen bij pier 1 gaan we opzoek naar pier 33, van daaruit vertrekken we met de boot naar Alcatraz. Om de audiotour op te halen lopen we door de doucheruimte, erg vreemd is dat, zeker omdat je weet dat daar de gevangenen hebben gestaan. De nederlands sprekende audiotour laat je echtbelen hoe het was op Alcatraz. De cellen zijn echt heel klein. De nep hoofden die destijds zijn gebruikt bij de ontsnapping liggen nog steeds in de cellen, ook de ontsnappingsroute is nog voor een groot deel intact. Omdat de gevangene steeds meer mochten, zoals bijvoorbeeld tekenspullen, zijn er ook prachtige tekeningen te zien in de cellen.

Eenmaal weer terug in SF gaan we naar musee mecanique (met dank aan de verhoefjes) hier staan allemaal oude speelkasten en kun je voor een quarter per speelkast je eigen helemaal uitleven. De kinderen vinden het fantastisch en zijn dan ook niet weg te krijgen en wij vinden het zelf eigenlijk ook wel erg leuk :-) We gaan naar pier 39 waar de zeeleuwen liggen. Geweldig om te zien die beesten allemaal bij elkaar. Omdat we de boot weer op tijd terug moeten hebben gaan we een hapje eten bij het Rainforest Café, alles is hier in jungle style en daarom erg leuk voor kinderen. Bij terug komst in Sausalito rijden we nog even naar de voet van de Golden gate bridge, met de ondergaande zon dit een prachtig gezicht. We wandelen een stukje over de brug om nog meer foto's te maken. We gaan terug naar het hostel. Morgen willen we op tijd weg naar onze volgende bestemming.